ATENȚIE la înșelătoriile de vacanță: de la zboruri false și hoteluri care nu există … (I)

Spread the love

Loading

Înșelătoriile de vacanță se așteaptă să crească pe măsură ce turiştii rezervă excursii în străinătate. Experții îndeamnă turiștii să folosească furnizori legitimi de călătorii atunci când cumpără online fiindcă a crescu numărul escrocilor și infractorii din țară și din străinătate se pregătesc să profite de întoarcerea la călătoriilor internaționale.
Experții ne spun să fim foarte atenți la escrocherii privind biletele, călătoriile și asigurările de sănătate, deoarece încep să rezerve după o pauză de doi ani de restricții Covid.
Escrocii se folosesc phishingul sofisticat și reclamele false pe rețelele sociale, care adenenesc cu oferte de vacanță, în timp hoții de buzunare ar putea lua prin surprindere călătorii în destinații turistice populare.
Înșelătoriile sunt frecvente atunci când călătorești în străinătate sau cumpărați online, dar există pași pe care îi poți lua pentru a te asigura că nu ești victima unei fraude atunci când pleci în vacanța de vară.
La ce escrocherii ar trebui să fiu atent când rezerv o vacanță?
Sărbătorile sunt un motiv să facem cele mai scumpe achiziții, așa că, din păcate, există întotdeauna fraudatori care doresc să încaseze.
Cu toate acestea, a ști la ce să fii atent ar putea să-ți protejeze numerarul și să te asiguri că călătoria ta în străinătate nu implică surprize urâte.

1. Site-uri web false pentru zboruri sau hoteluri
Aici escrocii au creat site-uri web false care oferă oferte tentante pentru zboruri, cazare sau asigurare de călătorie. Clienții ar putea ajunge să-i plătească direct pentru servicii false sau ar putea folosi site-ul pentru a colecta informații personale pe care apoi le pot folosi pentru a le uzurpa identitatea.
De exemplu, ar putea oferi o vilă falsă de închiriat la un preț redus – dar apoi să ceară un depozit care nu este niciodată returnat. Alte site-uri oferă acoperire de asigurare falsă, care poate lăsa călătorii neprotejați în cazul în care se întâmplă cel mai rău atunci când sunt în străinătate.
Unele site-uri web le vor falsifica pe cele ale organizațiilor autentice, așa că este important să verificați adresa URL a site-ului pe care îl utilizați.

2. Escrocheria site-ului de comparație
Escrocii pot încerca, de asemenea, să-i ispitească pe turişti cu reclame promiţând o ofertă mai ieftină pentru zborul sau hotelul pe care urmează să-l rezerve. Unele reclame pot apărea încorporate în paginile site-ului web, dar unele pot apărea ca ferestre pop-up.
Dacă acest nou site solicită plata prin transfer bancar în loc să solicite detaliile cardului dvs. în mod normal, cel mai probabil este o înșelătorie.
Clientul poate primi un apel telefonic despre rezervarea sa, cerând plata prin transfer bancar sau detaliile dumneavoastră bancare.
Nu trebuie să oferiți niciodată detaliile de plată unei persoane pe care nu o cunoașteți.
Persoanele care fac rezervări de vacanță nu ar trebui să transmită 7 informații personale sau financiare unui apelant rece, chiar dacă acestea par legitime.

3. Fraude prin servicii anulate
Înșelătoriile nu apar întotdeauna la rezervarea vacanței. Unii fraudatori pot trimite e-mailuri de tip phishing care îi sfătuiesc pe oameni cum să solicite rambursări, poate pentru călătoriile care au fost anulate din cauza Covid.
Acestea vor conține link-uri către site-uri web false care sunt folosite pentru a fura informații personale și financiare sau pentru a le infecta telefonul sau computerul cu programe malware.
Aceste e-mailuri pot părea a fi de la companii aeriene, bănci, furnizori de călătorii sau alte organizații de încredere, folosind adesea branding oficial pentru a le convinge că sunt autentice.
Oamenii pot primi, de asemenea, un apel de la cineva care se pretinde a fi un „agent de rambursare” de la o firmă de turism sau o bancă, susținând că le pot obține o rambursare imediată dacă le furnizează detaliile bancare.
De asemenea, li se poate cere să plătească o taxă în avans pentru gestionarea cererilor de rambursare – ceva ce o companie legitimă nu l-ar cere.
Odată ce datele bancare au fost partajate, victima nu va primi rambursarea acestora, iar criminalul va avea acces la banii lor.

4. Escrocherii în rețelele sociale
Infractorii pot crea conturi de rețele sociale false care le imit pe cele ale organizațiilor reale, pretinzând adesea că pot ajuta cu rambursări.
Link-urile conținute în postări îi direcționează către site-uri web false care necesită informații personale și financiare pentru a putea continua.
Cu toate acestea, odată ce datele lor sunt introduse, ei nu vor primi niciun ajutor și ar putea deveni ulterior victima unei escrocherii.

5. Teste PCR false
O formă mai nouă de înșelătorie de la începutul pandemiei este prin testarea PCR. Dacă vi se spune că trebuie să faceți un test, asigurați-vă că consultați medical dumneavoastră de familie.
Escrocherii legate de Covid au crescut, cu site-uri web false concepute pentru a vă păcăli să cumpărați permise internaționale de vaccinare false și teste PCR pentru țările care încă mai cer aceste documente.

6. Plata pentru un card GHIC gratuit
Atunci când călătoresc în UE, oamenii pot avea acces la asistență medicală și de urgență cu un card global de asigurări de sănătate (GHIC).
Cardul a înlocuit recent Cardul European de Asigurări de Sănătate (CEAM).
Nu există nicio taxă pentru obținerea unui card GHIC, dar au fost înființate unele site-uri web care oferă să obțină un card de vacanță în schimbul unei taxe.
Acestea sunt adesea promovate pe site-uri web false care arată similar cu NHS, pretinzând că accelerează sau gestionează procesul de aplicare.
Rămâneți vigilenți atunci când vă rezervați vacanța de vară este cel mai bun mod de a evita să fiți înșelat.

Katy Worobec, director general pentru criminalitatea economică la UK Finance, a declarat: „Infractorii au valorificat pandemia pentru a comite fraude, iar relaxarea restricțiilor de izolare le oferă o altă oportunitate pentru a viza victimele. Pe măsură ce începeți să rezervați vacanțe și să planificați activități sociale, nu lăsați criminalii să vă înșele. Vizitați întotdeauna site-urile web de pe care cumpărați, introducându-le în browserul web – evitați să faceți clic pe linkurile din e-mailurile sau mesajele text nesolicitate. Aveți grijă de orice solicitare de plată prin transfer bancar atunci când cumpărați sau rezervați servicii online și, în schimb, utilizați un card de credit sau opțiunile de plată sigure recomandate de site-urile web de renume. Înainte de a plăti pentru ceva online, verificați legitimitatea adresei web și asigurați-vă că adresa URL începe cu „https://”, în loc de „http://”. Greșelile de ortografie, cuvintele suplimentare sau siglele cu rezoluție scăzută pot fi, de asemenea, indicatori ai unui site web fraudulos. Nu fiți niciodată de acord cu un transfer bancar decât dacă aveți încredere absolută în furnizor sau dacă plătiți cu cardul de credit pentru mai multă protecție.
La ce escrocherii ar trebui să fiu atent când sunt în vacanță? Odată ce călătorii au plecat cu avionul și au ajuns în destinația lor de vacanță, există o serie de escrocherii comune la care ar trebui să țină cont.

Tagged: