Procurorii din Muntenegru au stabilit cauza accidentului în care un autocar românesc s-a prăbuşit într-o prăpastie în luna iunie.
Accidentul feroviar din Spania: Mecanicul a primit trei avertismente pentru a reduce viteza.
Şoferul autocarului a condus autovehiculul cu o viteză de 80 km/h, dublul vitezei maxime autorizate pe acel segment de drum.
Accidentul s-a produs pe 23 iunie 2013 la Grlo, la aproximativ 40 de kilometric nord de Podgoriţa. În autocar se aflau 47 de persoane. Maşina a derapat pe un pod, în zona Zdijelo, apătruns pe contrasens,a rupt balustrade de protecţie a şoselei şi a căzut într-o prăpastie cu adâncimea de aproximativ 40 de metri. Accidentul s-a soldat cu 18 morţi şi 29 de răniţi. Un copil muntenegrean, care era pe pod, a fost acroşat uşor de autocar şi a fost rănit.
Presa din Muntenegru a relevant că, în momentul în care autocarul a ieşit dintr-un tunel rutier, carosabilul era umed şi este posibil ca şoferul să fi fost incomodat scurt timp de lumina foarte puternică a soarelui, perzând controlul asupra viehiculului în curbă. Anchetatorii au analizat această ipoteză pe baza declaraţiilor supravieţuitorilor şi altor martori.
{gallery}autobuz{/gallery}
Accidentul feroviar din 24 iulie din Spania s-a produs tot din cauza vitezei.
Mecanicul trenului carea d eraiat a declarat la audieri că nu îşi poatee xplica de ce nu a încercat să reducă viteza înaintea accidentului. El a recunoscut că circula cu o viteză dublă faţăd e cea permisă pe acels ector, atunci când s-a apropiat de curba care a provocat deraierea. Mecanicul a primit trei avertismente pentru a reduce viteza, cu două minute înaintea accidentului şi anchetatorii au relevant şi faptul că acesta vorbea la telefon cu câteva secunde înaintea accidentului. La ora 20.39.06, trenul avea viteza de 199 km/h, iar la 20.39.15 mecanicul a început să vorbească la telefon cu un controlor de traffic, La ora 20.41.06, cutiile negre înregistrau zgomotul deraierii şi o viteză de 179 km/h. La ora 20.41.10, a fost acţionată frâna de urgenţă, iar trenul rula cu 153 km/h.
Francisco Jose Garzon Amo, un feroviar experimentat, în vârstă de 52 de ani, a fost inculpate pentru “79 de fapte de omucidere prin imprudenţă” şi a fost eliberat din arrest sub control judiciar.
{gallery}trenul{/gallery}
Sursa: jurnalul.ro