CONFERINŢA DE PRESĂ A PRIMARULUI MUNICIPIULUI LUGOJ
19 mai 2015
În deschiderea conferinţei de presă, primarul Francisc Boldea a anunţat că în data de 15 mai, la orele 14.00 a avut loc o discuţie cu cei 41 de angajaţi ai Poliţiei locale. Cu acest prilej s-a solicitat creşterea eficienţei activităţii pe care aceştia o desfăşoară privind ordinea şi liniştea publică, circulaţia, fapte de factură infracţională, activităţi comerciale, disciplina în construcţii, afişajul, aspecte legate de cerşetorie, maşini abandonate, etc. „Am dat un termen pentru rezolvarea tuturor acestor probleme, şi anume 1 iulie şi am mai solicitat realizarea unui inventar al parcărilor de pe raza municipiului Lugoj. Sperăm ca după realizarea acestui inventar, în luna octombrie să demarăm scoaterea la licitaţie a parcărilor de reşedinţă. Dacă voi constata îndeplinirea cu succes a sarcinilor dispuse, există posibilitatea ca din luna iulie toţi angajaţii Poliţiei Locale să primească o parte din alocaţia pentru hrană conform Legii 155/2010”, a declarat primarul Francisc Boldea.
În continuare şeful executivului s-a referit la lucrările aflate în desfăşurare pe strada Tudor Vladimirescu. Referitor la aceasta, domnul primar a dorit să facă următoarele clarificări: „Lucrările de asfaltare au fost făcute de către firma Tehnocer, partea de alimentare cu apă a fost făcută de către firma Hidroconstructia, branşamentele de apă au fost realizate de către S.C. Meridian22, iar lucrările de canalizare au fost făcute de firma Pelicanul. Deoarece lucrarea este în garanţie, Primăria municipiului Lugoj nu plăteşte niciun leu pentru lucrările ce se efectuează în acest moment. S.C. Meridian lucrează la ridicarea gurilor de canalizare, iar S.C. Tehnocer lucrează la repararea denivelărilor stratului de asfalt.”
Următorul subiect abordat a fost referitor la şedinţa extraordinară a Consiliului Local al municipiului Lugoj, care va avea loc miercuri, 20 mai 2015, de la orele 14.00, în Sala de Consiliu a Primăriei Municipiului Lugoj. Pe ordinea de zi a şedinţei sunt înscrise şase puncte, cele mai importante fiind:
– Aprobarea deplasării unei delegaţii oficiale ale municipiului Lugoj la Nisporeni. Referitor la acest punct domnul primar a menţionat că a fost informat de către primarul din Nisporeni, domnul Gangan despre faptul că în data de 12 mai cu o unanimitate de voturi, Consiliul Local Nisporeni i-a conferit titlul de Cetăţean de onoare al oraşului Nisporeni.
– Aprobarea includerii pe agenda cultural-educativă a manifestării „Ruga copiilor romi”.
– Ajustarea tarifelor la S.C. Salprest şi S.C. Meridian 22. „În urma discuţiilor cu conducerea celor două societăţi am reuşit să reduc majorarea tarifelor solicitată de S.C. Salprest (30%) şi respectiv cea solicitată de S.C. Meridian 22 (11%) la o creştere medie de doar 8%. Astfel, tarifele la apă şi canal vor creşte cu 0,19 lei/mc, respectiv cu 0,82 lei/pers pentru gunoiul menajer, costul total fiind de aproximativ 1-1,5 lei/lună/familie, care consider că este suportabil de către cetăţeni. Această creştere va acoperi cheltuielile cu creşterea salariului minim pe economie şi cele cu inflaţia”, a declarat edilul şef.
– Marţi 9 iunie, la orele 12.00 vor fi acordate bursele municipale pentru activitatea desfăşurată în semestrul I al acestui an şcolar. Bursele se acordă pentru activităţi extraşcolare şi sunt de două tipuri: sportive şi civic-culturale, fiecare categorie fiind împărţită în 3 subcategorii, de excelenţă, performanţă şi de merit. Decernarea burselor va avea loc la Teatrul municipal „Traian Grozăvescu”. Bursele de excelenţă sunt în valoare de 100 lei/lunar, cele de performanţă 75 lei/lunar, iar cele de merit 50 de lei/lunar. Suma totală prevăzută în bugetul local pentru cele 73 de burse este de 28.750 lei.
Primăria municipiului Lugoj premiază de asemenea, la începutul fiecărei toamne, elevii şi profesorii îndrumători care au obţinut rezultate deosebite la olimpiadele şcolare pe obiectele de învăţământ.
În acest moment se lucrează la reactualizarea Strategiei de dezvoltare a municipiului Lugoj pentru perioada 2015-2020. Aceasta este necesară în vederea accesării fondurilor europene disponibile în noul ciclu de finanţare 2014-2020. Obiectivele de investiţii propuse a fi realizate în această perioadă sunt: înfiinţarea unui Parc în zona Spl. Morilor, modernizarea zonei pietonale str. Mocioni, sistematizarea platoului Casei de Cultură a Sindicatelor, amenajarea subsolului de la Muzeul de Istorie în vederea înfiinţării unui nou spaţiu expoziţional, reabilitarea faţadelor din Piaţa J.C. Drăgan, mansardarea clădirii Liceului Tehnologic „Aurel Vlaicu”, izolarea termică a blocurilor din municipiul Lugoj, amenajarea unei zone de agrement în vecinătatea str. Traian Vuia (vechiul manej), realizarea unui foraj pentru zona de agrement Ştrand şi continuarea lucrărilor la Grădiniţa din cartierul „Eftimie Murgu”.
În continuare primarul municipiului Lugoj a precizat că s-a transmis o adresă către echipa de fotbal „Vulturii” Lugoj prin care sunt informaţi că începând cu noul sezon competiţional, nu vor mai primi finanţare în formula actuală. S-a solicitat de asemenea începerea demersurilor către Federaţia de Fotbal din România în vederea schimbării numelui în C.S.M “Vulturii” Lugoj, pe viitor urmând ca echipa să aparţină de C.S.M. Lugoj, ca o secţie distinctă. „Astfel, echipa va avea un buget separat alocat în cadrul C.S.M. Lugoj. În acest fel vom avea un control mult mai judicios al cheltuielilor, deoarece aici există un ordonator terţiar de credite, în persoana directorului dl. Gheorghe Bologa”, a declarat şeful executivului.
În urma controlului efectuat în cartierul Micro I în zilele de sâmbătă şi duminică, au fost constatate o serie de nereguli. „La centrala din zonă era foarte multă mizerie şi am dispus societăţii Salprest să facă curăţenie. În al doilea rând am solicitat Poliţiei Locale o prezenţă mai activă în cartierul Micro I şi în al treilea rând am demarat amenajarea unei parcări pentru maşini. Am discutat de asemenea cu firma constructoare în vederea realizării unui sens unic pe Aleea Brazilor pentru fluidizarea traficului matinal, atunci când părinţii îşi duc copiii la grădiniţa din apropiere. Vor fi realizate parcări la 45˚, strada continuându-se pe lângă garaje cu ieşire pe Aleea Castanilor şi de acolo spre oraş. Ca urmare a acestei modificări acel mic sens giratoriu, apărut acolo în urma unui proiect mai vechi, va fi eliminat deoarece nu mai are nicio utilitate”, a precizat primarul municipiului.
Următorul subiect abordat de edilul şef s-a referit la demersurile făcute de municipalitate pe lângă firmele şi instituţiile bancare din municipiul Lugoj în vederea preluării în îngrijire de către acestea a unui parc sau a unui monument istoric de pe raza oraşului. Se doreşte astfel o implicare mai activă în viaţa oraşului, deoarece toate aceste instituţii îşi au sediul şi personalul angajat din oraşul nostru. „Am primit de curând un răspuns pozitiv din partea a două firme foarte importante din oraş şi anume Autoliv şi Hella. În continuare vă prezint câteva prevederi ale protocolului încheiat cu firma Autoliv, care va amenaja Parcul Prefecturii, pentru ca acesta să devină unul dintre locurile preferate de promenadă ale lugojenilor. Proiectul va fi lansat în 5 iunie, de Ziua Mondială a Mediului. Pentru început vor fi realizate lucrări de întreţinere a zonelor verzi, vopsirea mobilierului stradal, vor fi de asemenea curăţate şi vopsite ansamblurile de jocuri pentru copii. Echipele de voluntari de la Autoliv vor mai repara jardinierele, vor planta flori şi vor contribui la îngrădirea terenului de sport la care administraţia locală a înlocuit gazonul artificial. În următoarea perioadă va fi reabilitată şi acoperită scena din incinta parcului, vor fi montate mese de joacă şi amplasate noi jocuri pentru copii. În toată această perioadă o echipă de ingineri din cadrul firmei Autoliv va lucra la refacerea şi modernizarea monumentului „Ana Lugojana” din acest parc. Toate aceste activităţi vor fi realizate pe bază de voluntariat, compania Autoliv urmând să asigure cheltuielile materiale”, a declarat primarul Francisc Boldea.
În următoarea perioadă firma Hella va decide care dintre parcurile oraşului va fi preluat în îngrijire de către aceasta.
În încheierea conferinţei de presă, şeful executivului a prezentat pe scurt o serie de ştiri edilitare.
– S-a dispus reparaţia de urgenţă a avariei de pe strada Caransebeşului din faţa magazinului Lidl.
– S-a primit suma de 275 mii de lei din recuperarea de TVA de la Ministerul Finanţelor Publice pentru obiectivele de investiţii date în funcţiune şi anume: Piaţa şi Cinematograful.
– În data de 21 mai, Primăria municipiului Lugoj împreună cu Garnizoana Lugoj organizează o serie de manifestări dedicate Zilei Eroilor. Acestea vor începe la orele 12.00 la monumentul Alfa şi Omega, vor continua la Monumentul Eroilor din Cimitirul Ortodox şi se vor finaliza în jurul orei 13.15 cu dezvelirea unei plăci memoriale dedicate generalului Dimitrie Popescu T..
– În data de 21 mai, Primăria municipiului Lugoj împreună cu Parohia „Sfinţii Arhangheli” organizează în cartierul ITL, tradiţionala Rugă. La orele 17.30 va avea loc Vecernia, iar la orele 18.00 deschiderea Rugii.