CONFERINŢA DE PRESĂ A PRIMARULUI MUNICIPIULUI LUGOJ
12 mai 2015
În deschiderea conferinţei de presă, primarul Francisc Boldea a anunţat că în data de 11 mai a fost semnat contractul dintre Primăria Municipiului Lugoj şi Ministerul Dezvoltării privind modernizarea reţelelor de apă, canalizare şi drumuri din municipiu. Acest contract va fi derulat în acest an în cadrul Programului Naţional de Dezvoltare Locală. Pentru reabilitarea reţelei de apă, în contract este prevăzută alocarea de la guvern a sumei de 800.000 lei, pentru canalizare 700.000 lei şi pentru drumuri (drumul Tapia-Armădia) 200.000 lei, în total 1,6 mil. lei, sumă care municipalitatea speră să ajungă la 2 mil. lei printr-o viitoare rectificare de buget. „Odată cu semnarea contractului putem demara lucrările fiind în măsură să facem şi plăţile. Prin alocarea acestor sume, putem continua programele de reabilitare a reţelelor de apă şi canal demarate în ultimii ani. Vom începe cu lucrări la reţeaua de apă de pe strada Johann Heuffel din cartierul Balta Lată în ideea de a şi asfalta strada împreună cu strada Bela Bartok, în cadrul programului de asfaltări”, a declarat Primarul Francisc Boldea.
În vederea îmbunătățirii activității de relații cu publicul, municipalitatea a stabilit începând cu data de 11.05.2015, un program de lucru cu publicul pentru o serie de compartimente din cadrul Primăriei Municipiului Lugoj şi Consiliului Local, respectiv: Biroul Relații cu Publicul, Serviciul Public Comunitar Local pentru Evidența Persoanelor Municipiului Lugoj și Direcția Economică, Serviciul Impozite și Taxe –activitatea de la casierie după următorul program:
– luni, marţi, joi şi vineri între orele 830 – 1630;
– miercuri între orele 830 – 1830;
În acest fel, cetăţenii îşi vor putea rezolva mai bine problemele, la stabilirea noului program ţinându-se cont şi de sesizările venite din partea acestora.
În vederea eficientizării activităţii în Primăria Municipiului Lugoj, în perioada următoare vor fi scoase la concurs 6 posturi vacante din cadrul instituţiei, după cum urmează: un post de inspector superior la Biroul de Investiţii, unul de inspector principal în cadrul aceluiaşi birou, 2 posturi de consilier juridic în cadrul Biroului Juridic şi 2 posturi în cadrul Compartimentului de informatică, unul de inspector asistent şi unul de inspector debutant. Posturile au primit aprobarea din partea Agenţiei Funcţionarilor Publici, iar instituţia va respecta şi în urma acestor angajări baremul de posturi prevăzut în legislaţie.
În continuare, şeful executivului s-a referit la modernizarea sălii de judo din municipiu. „Sperăm ca în luna iunie să putem da în folosinţă sala de judo care a fost modernizată prin construirea unui nou corp de clădire. Acesta va cuprinde birouri pentru antrenori, vestiare băieţi şi fete, duşuri, toalete şi instalaţii sanitare. Dorim să îi dăm şi un nume acestei săli şi ne gândim aici la una din campioanele pe care Lugojul le-a dat acestui sport, respectiv sportiva Corina Căprioru, care continuă să adune trofee aducând cinste oraşului nostru”, a declarat şeful executivului.
Edilul şef s-a referit în continuare la stadiul lucrărilor de cosit al ierbii în municipiu. Astfel, Serviciul de Sere şi Spaţii Verzi a executat lucrări în zona centrală, în cartierele Micro I, Micro II (inclusiv grădiniţe), în Parcul Gării şi urmează să intervină în cartierul Micro III, apoi Micro IV şi Micro V.
S.C. Salprest S.A. a efectuat lucrări pe strada Timişoarei, spl. 1 Decembrie 1918, cartierele Stadion 1, Stadion 3, Cotu-Mic în cele 3 zone, Parcul Ştrand, zona de agrement de la Plopii Mici şi în curtea Grădiniţei PN 7 de pe strada Episcop Dr. Ioan Bălan.
În continuare urmează lucrări în Cotu-Mic pe suprafaţa rămasă, apoi pe străzile Ţesătorilor şi Făgetului. „Lucrările de cosit sunt îngreunate de faptul că există în total doar 10 coase, iar suprafaţa este relativ mare, 53 de ha răsfirate pe întreg teritoriul oraşului şi trebuie cosit de 3 ori. Din păcate nu mai există firme pe teritoriul oraşului care să aibă ca obiect de activitate cositul astfel încât, suntem nevoiţi să facem în continuare aceste lucrări cu Serviciul de Sere şi Spaţii Verzi şi Salprest S.A”, a declarat primarul municipiului.
Întrucât, în cadrul lucrărilor de reparaţii a străzilor prin plombare s-a economisit o cantitate de asfalt din zona intersecţiei de la Universitate, aceasta a fost utilizată pe o stradă din Piaţa Drăgan. „În ceea ce priveşte intersecţia de la Universitate, studiem problema introducerii unui sens giratoriu. Nu s-a luat încă nicio hotărâre în acest sens, urmând să analizăm impactul unei asemenea măsuri, ţinând cont şi de faptul că celelalte sensuri giratorii şi-au dovedit deja utilitatea”, a precizat edilul şef.
În perioada următoare municipalitatea va fi implicată într-o serie de manifestări. Astfel, în data de 21 mai cu prilejul Zilei Eroilor va fi dezvelită pe Casa Armatei o placă în memoria lui Dimitrie Popescu Tocineanu, tot atunci având loc o ceremonie de depuneri de coroane la Monumentul Alfa şi Omega şi la Cimitirul Eroilor din Cimitirul Ortodox.
În data de 30 mai, va avea loc începând cu ora 15.00, la Măguri, Ruga Copiilor Romi.
Luni 1 iunie, vor avea loc în Parcul George Enescu manifestări dedicate Zilei copiilor în cadrul cărora vor fi implicaţi copiii de la grădiniţele şi şcolile gimnaziale din oraş. Manifestările sunt organizate de Primărie în colaborare cu Clubul Copiilor Lugoj, municipalitatea alocând 6.000 lei în acest scop. În cursul lunii iunie primăria va deschide un nou parc de joacă pentru copii cu 3-4 elemente gonflabile, în spaţiul în care a funcţionat în trecut fosta grădină de vară Concordia.
În încheierea conferinţei de presă, şeful executivului a prezentat pe scurt o serie de ştiri edilitare.
• La sfârşitul lunii iunie vor fi scoase la licitaţie în vederea concesionării, 14 locuri de case în cartierul rezidenţial Măguri. De asemenea, vor fi scoase în vederea concesionării, 20 locuri de case în cartierul Militari şi 11 garaje în zona străzii Viorelelor.
• În vederea eliminării efectului de seră la luminatoarele din Piaţa Agroalimentară „Timişul” se va monta o folie specială care va diminua efectul razelor solare.
• Începând de săptămâna trecută a demarat activitatea de montare a florilor din oraş, până la această dată fiind instalate florile pe poduri şi în zona centrală.
• În prezent din cele 70 de certificate de producător pe care le eliberează Primăria Municipiului Lugoj au rămas în lucru un număr de 20. Pentru a sprijini producătorii din zonă, tarifele pe care aceştia trebuie să le achite pentru certificat sunt în sumă de doar 39 de lei, jumătate din sumele care se plătesc în acest scop în alte localităţi.