53,5 MILIOANE TRANZACŢII PLĂŢI FACTURI,
ÎN CREŞTERE CU 36,8% FAŢĂ
DE ANUL PRECEDENT
Bucureşti, 28 mai, 2015 – PayPoint plc, principalul operator de plăţi în numerar şi online din Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord, raportează pentru România rezultate pozitive pentru anul financiar 2014-2015. Astfel, compania a înregistrat pe plan local, în decursul acestui an, un volum de 53,5 de milioane tranzacţii plăţi facturi, în creştere cu 36,8% comparativ cu anul precedent. Totodată, au fost raportate creşteri şi pe celelalte segmente de plăți, de la cel al încărcării electronice a cartelelor telefonice preplătite, în contextul general al unei pieţe aflate în declin, şi până la segmente mai nou adăugate în portofoliul PayPoint, precum transferul de bani sau plata contravalorii rovinietei.
Mugur Dogariu, Managing Director PayPoint România, a declarat: „Pentru PayPoint, anul financiar 2014-2015 a însemnat creştere şi diversificare. Am optimizat prezența în țară, făcând eforturi de a fi oriunde consumatorii au nevoie de noi, indiferent că este vorba despre oraşe mari sau sate izolate fără alternative de plată; în acest context, am dezvoltat rețeaua adăugând în portofoliu magazine mici, de proximitate, însă am semnat acorduri de colaborare şi cu unele din principalele lanțuri de hipermarket-uri din România. Totodată, am anunțat lansarea a zeci de furnizori-parteneri din domenii diverse, cu acoperire națională sau regională, pentru a oferi soluţii de plată care să răspundă unei game şi mai variate de nevoi. În ultimii ani am comunicat sub sloganul „PayPoint. Recomandat de milioane” iar cifrele chiar au fost cele care au vorbit despre noi și pentru noi, datorită tuturor consumatorilor care ne-au investit cu încredere. Anul trecut, pe vremea aceasta, anunțam atingerea pragului de 100 milioane tranzactii Plăți Facturi de la lansarea serviciului în România, în August 2008. Acum anunțăm depăşirea pragului de 150 milioane tranzacții, pe acelaşi interval; tendința de creştere de la un an la altul este evidentă şi vom face toate eforturile pentru a o menține pe viitor şi a ne consolida poziția de specialişti în plăți.”
În decursul anului financiar, PayPoint a semnat contracte cu douăzeci şi şase de noi furnizori parteneri, consolidându-şi prezența în domeniile în care deja opera, dar intrând şi pe segmente noi de afacere, cum ar fi cel al transporturilor sau al serviciilor de securitate. Pentru a asigura accesul unui număr cât mai mare de consumatori la beneficiile sistemului, PayPoint şi-a crescut reţeaua cu 880 magazine partenere în perioada analizată, atingând la finalul anului financiar încheiat 9.234 puncte de plată la nivel naţional.
Datele sunt extrase din comunicatul oficial de anunţare a rezultatelor financiare ale PayPoint plc. pentru anul financiar 2014-2015, încheiat la data de 31 martie 2015.
La nivelul Grupului PayPoint, rezultatele sunt de asemenea favorabile. PayPoint plc. a raportat un volum record de 812,7 milioane tranzacţii, în creştere cu 5,9% faţă de volumul raportat în anul precedent iar valoarea totală a tranzacţiilor a fost de 14,8 miliarde lire sterline. La nivelul întregului grup, au fost anunţate venituri nete de 123,1 milioane lire sterline, în creştere cu 8,3 % faţă de anul anterior şi un profit înainte de impozitare de 49,6 milioane lire sterline, în creştere cu 7,7%.
Dominic Taylor, Chief Executive al PayPoint plc., a declarat: „România a făcut progrese considerabile în ceea ce priveşte evoluția volumului de tranzacții şi creşterea cotei de piață pe segmentul facturilor plătite în magazine de proximitate, generând creşterea profitabilității. Continuăm expansiunea teritorială, pentru a fi din ce în ce mai aproape de consumatori, de locurile unde aceştia lucrează sau locuiesc. Cu peste 9.000 de puncte de plată, deja avem o rețea ce beneficiază de tehnologie de top, care asigură platforma necesară dezvoltării cu succes a ofertei de tipuri de plăți şi servicii. Tranzacțiile de Plăți Facturi au crescut cu 36,8%, pe măsură ce am continuat să creştem cota de piață şi să adăugăm noi parteneri furnizori şi noi magazine. Spre deosebire de situația din Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord, în România volumul tranzacțiilor de încărcare electronică a crescut. Luăm în considerare introducerea unor noi servicii de retail, adiționale serviciului de transfer internaţional de bani, serviciu care a avut o creştere substanțială în acest an. Perspectivele pentru România continuă să fie excelente, având în vedere oportunitatea de creştere a volumelor de plăţi, dezvoltarea ofertei de servicii pentru retail şi introducerea pe plan local a noilor mijloace diversificate de plată disponibile la nivelul Grupului.”
………………………
Despre PayPoint România
În România, PayPoint şi-a lansat oficial serviciul de plată a facturilor în numerar sub brand propriu în august 2008 şi şi-a extins portofoliul de clienţi prin semnarea de parteneriate cu o serie de companii din diferite sectoare. În prezent, reţeaua punctelor de plată PayPoint numără peste 9.200 de terminale iar compania are încheiate contracte cu 97 de clienţi importanţi din domeniul telecomunicaţiilor, al utilităţilor şi al serviciilor financiare. Astfel: sectorul de plăţi pentru utilităţi – GDF SUEZ Energy România, E.ON Gaz Distribuţie, E.ON Energie România, E.ON Moldova Distribuţie, Premier Energy, Congaz, Enel Energie, Enel Energie Muntenia, Electrica Furnizare Transilvania Nord, Electrica Furnizare Transilvania Sud, Electrica Furnizare Muntenia Nord, E.ON Servicii Tehnice, Apa Nova Bucureşti, Apa Serv Valea Jiului, Activitatea Goscom, ApaVital Iaşi, Aquatim, CEZ Vânzare, Gaz Sud, Grup Dezvoltare Reţele, Wirom Gaz, Hargaz, Raja Constanţa, C.R.A.B., Apa Canal Ilfov, Compania de Apa Buzau, Hidro Prahova, Apa Nova Ploieşti, Salubris Iaşi, Compania de Apă Târgovişte Dâmboviţa, SC Vital SA, Nova ApaServ Botoşani, Apa Canal Sibiu, Harviz, Aquabis, Acet Suceava, SC Apa Târnavei Mari SA, Compania de Apă Oradea, ApaServ Neamţ, APAVIL, Tulcea Gaz, Gaz Vest, SEA Complet, Aquavas Bârlad, TEGA SA, ApaServ Satu Mare, Compania Apa Braşov, Neptun SA, Compania de Apa Somes, Servicii Edilitare pentru Comunitate Mioveni, Schuster Ecologic, Aparegio Gorj SA, Termoficare Oradea, Apa Canal Galati; sectorul de telecomunicaţii şi comunicaţii prin cablu – Vodafone România, Telekom Romania Mobile, Orange România, Telekom Romania, UPC România, Akta TV, NextGen Communications, Radiocom, RCS & RDS, Idilis, NovaSat; Sectorul financiar-bancar – Allianz-Tiriac Asigurări, EOS KSI România, Garanti Credite de Consum, Patria Credit, UniCredit Consumer Financing, Campion Broker Asigurare, Top Factoring, Cetelem, KRUK, Vitas IFN, Maxygo Broker de Asigurare, Garanti Bank, Debt Collection Agency, UNIQA Asigurări, Telecredit IFN, Nextebank; sectorul cosmetică – Oriflame, Avon.
PayPoint încasează sume şi în numele Scala Assistance, companie autorizată pentru emitere de roviniete, dar şi plăţi pentru facturile emise de Grupul BGS (BGS Divizia de Securitate, BGS Monitorizare-Intervenţie şi BGS Tehnic) şi pentru biletele de avion emise de compania aeriana Blue Air.
PayPoint oferă, de asemenea, servicii complete de încărcare electronică a cartelelor preplătite pentru toţi jucătorii din industria de telefonie mobilă care furnizează acest tip de produs (Telekom Romania Mobile, Orange, Vodafone, Zapp), precum şi servicii de încărcare electronică pentru operatorii de telefonie fixă cu acces internaţional şi de Internet, printre care se numără Nobel şi Worldtelecom (Number One). Pentru Focus Sat, PayPoint oferă servicii de eliberare de vouchere cu coduri electronice pentru utilizatorii de servicii preplătite de tip DTH (Direct-To-Home).
Totodată, PayPoint oferă serviciile de transfer de bani Western Union pe propriile terminale, permiţând astfel clienţilor să trimită sau să primească bani atât din afara ţării, cât şi de pe teritoriul României.
Comercianţii PayPoint oferă clienţilor lor şi posibilitatea de a schimba numerar în monedă electronică pentru a face plăţi pe internet în mod sigur şi confortabil, prin semnarea unui parteneriat cu paysafecard.
Despre Grupul PayPoint
PayPoint este un important operator internațional de plăți, oferind servicii cu valoare adaugată. Dintre sectoarele acoperite se pot aminti: utilități, telecom, media, retail, transport, comerț electronic, servicii financiare, gaming și sectorul public. Compania procesează anual tranzacții în valoare de peste 14 miliarde de lire sterline pentru peste 5.500 de clienți – furnizori și comercianți. PayPoint plc. este recunoscută pentru poziția de lider în sistemele de plăți, pentru tehnologia avansată și serviciile puse la dispoziție consumatorilor.
Rețelele de comercianți
Reteaua PayPoint include peste 27.800 de terminale localizate în magazine din Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord (printre care se numară Co-op, Spar, McColls, Costcutter, Sainsbury’s Local, One Stop, Asda, Tesco Express, Londis și mii de comercianți independenți). PayPoint România este prezent în peste 9.200 de locații la nivel național, oferind servicii de plată a facturilor în numerar, încarcare electronică, transfer de bani și plata contravalorii rovinietei. În Irlanda, serviciile PayPoint sunt prezente în peste 500 de locații. Collect+ reprezintă un serviciu de colectare și livrare a coletelor în magazinele de proximitate, în parteneriat cu Yodel, disponibil în peste 5.800 locații PayPoint. Rețeaua PayPoint din Marea Britanie include și peste 4.000 de ATM-uri “LINK”, alături de 9.800 de terminale ce permit comercianţilor să accepte card-uri de debit şi credit.
„Mobile and Online”
PayPoint Mobile and Online (cunoscut anterior sub denumirile de PayByPhone şi PayPoint.net) procesează anual peste 145 milioane plăţi. Divizia are trei linii de afaceri principale: plăţi, plata parcării şi servicii pentru consumatori. Platforma de plăţi este conectată la 16 instituţii financiare importante din Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord, Europa şi America de Nord, oferind servicii securizate de plăţi prin card-uri de debit sau credit pentru un număr de peste 4.600 de comercianţi online.