Echipa FSP Global Group va fi completată cu un Chief Happiness Officer (CHO). Unul dintre motivele pentru care am hotărât crearea acestui nou post este că, din cauza perioadei pandemice, noi, cu toții, am devenit din ce în ce mai retrași, mai nesociabili. Acum, când în sfârșit se vede luminița de la capătul tunelului, trebuie să ne adaptăm unui nou program de lucru, hibrid: work from home va fi cel mai probabil alternat cu lucrul (de) la birou. După o perioadă atât de îndelungată în care oamenii au lucrat din confortul propriei locuințe, acum este necesar să se (re)adapteze noii realități, să (re)devină parte a echipei, să (re)descopere sentimentul de apartenență la o organizație. Iar aceste modificări este nevoie să le aducă satisfacții profesionale și personale, să îi facă fericiți.
”Fiecare acțiune pe care o întreprindem referitor la relația unei persoane cu organizația noastră trebuie redefinită pentru a asigura un mediu de lucru plin de satisfacții. Recrutarea, integrarea în echipă, planificarea carierei, managementul performanței, implicarea și recunoașterea meritelor, toate aceste domenii pot beneficia enorm de pe urma unei abordări organizaționale orientate spre fericirea angajaților”, spune Antonio Patane, fondator FSP Global Group. Potrivit acestuia, angajații trebuie să simtă că munca lor este apreciată, dar și că ei, ca oameni, sunt apreciați la adevărata lor valoare.
Rolul CHO este să descopere nevoile fiecăruia dintre colegii noștri pentru a înțelege ce îi face fericiți, dar și pentru a le arăta că munca pe care ei o fac contează pentru echipă și pentru companie. Mediul de lucru poate fi o sursă de satisfacții profesionale și personale dacă oamenii se pot dezvolta – nu numai din punct de vedere profesional, ci și uman.
Scopul nostru, al FSP Global Group, nu este doar să oferim condiții bune de lucru. Vrem ca angajații noștri să obțină satisfacții personale în urma muncii lor. Fericirea angajaților la locul de muncă ar trebui să fie o prioritate pentru orice companie, indiferent de domeniul de activitate.
”Un om fericit va fi un angajat mai eficient, mai productiv și mai echilibrat. Cred că o companie care dorește să aibă succes trebuie să fie mai mult decât un simplu loc de muncă. Oamenii trebuie să fie fericiți că lucrează acolo”, consideră Antonio Patane.
Responsabilitatea asigurării acestui mediu de lucru nu va cădea însă, de acum încolo, doar pe umerii CHO-ului. Depinde de fiecare membru al companiei, de la manager până la angajat, să participe activ la crearea unei companii fericite. Nu totul se reduce la muncă și salarii. Este la fel de important să creăm un mediu de lucru pozitiv.
”Fericit și motivat sunt doi termeni total diferiți. Atunci când un angajat este fericit, este motivat să fie mai bun din punct de vedere profesional. Fericirea este o stare de spirit care se vede în tot ceea ce facem”, concluzionează Antonio Patane, fondator FSP Global Group.
DESPRE FSP GLOBAL Group
FSP GLOBAL GROUP este un consorțiu de companii cu sediul central în Cluj_napoca și cu operațiuni în țări de pe toate continentele. FSP Global, principala companie a consorțiului, și lider de piață în domeniul Business Processing Outsourcing (BPO), își desfășoară activitatea 24/7, 365 de zile pe an. FSP Global furnizează servicii relații cu clienții și consultanță de cea mai înaltă calitate în toate call-center-ele sale.
FSP Global furnizează o gamă variată de servicii de BPO și este unică în acest domeniu de activitate datorită ariei impresionante a limbilor străine aflate în portofoliul său,printre care: engleză, germană, franceză, rusă, arabă, maghiară, italiană, română, cehă, spaniolă, olandeză, portugheză, poloneză, ucraineană, kazahă, bulgară, albaneză, birmaneză, malaeziană, afrikaans și alte zece limbi africane, hindusă, urdu etc. Oferă servicii pentru clienții din peste 25 de țări de pe trei continente, precum: Germania, Franța, Italia, Elveția, Olanda, România, Irlanda, țările arabe, Cehia, Polonia, Australia, Malaysia, Myanmar, Kazakhstan, Kuweit, Pakistan etc.
CHO, Chief Happiness Officer, a very little known job in Romania and worldwide is being introduced, in Transilvania, by FSP Global Group.
FSP Global Group will appoint someone in charge of ensuring that all employees are happy at work.
One of the reasons we decided that the FSP Global Group team needs such a specialist is that, because of the pandemic, people have become more and more isolated and unsociable. Now that we finally see the light at the end of the tunnel, we need to gently prepare for a new work situation, in which the work will be hybrid: both from home and from office. These people coming back from their comfort work from home will need to (re)adjust to the new reality, to the social part of being in a team, to (re)discover their sense of belonging there. And, after that, to keep on being content with their workplace. These changes need to bring them both professional and personal satisfaction on a long term basis. So, this must and will be a permanent job, not a temporary (post) pandemic one.
Potrivit acestuia, angajații trebuie să simtă că munca lor este apreciată, dar și că ei, ca oameni, sunt apreciați la adevărata lor valoare.
”Every single action towards a person regarding their relation with our company, meaning all processes, must be re-defined to ensure a happy experience and a happiness-driven workplace. Recruitment and onboarding, career planning, performance management, succession management, engagement and recognition, these are all areas that can benefit immensely from a happiness-oriented approach”, says Antonio Patane, FSP Global founder. He believes that the employees need to feel that their work is appreciated at its true value, but also that they, as human beings, are appreciated as well.
The CHO will have to discover what the needs of his / her colleagues are, in order to understand what makes them happy, but also to show them that their work is important to the team and to the company. The work environment can be a continuous source of professional and personal satisfaction if people are encouraged to grow – not only professionally, but personally as well.
One of the main goals at FSP Global Group is not just to offer good work conditions, but for its employees to gain satisfaction out of their work. The happiness of its employees should be a priority for every company, no matter its domain / field of activity.
”A happy employee is a good employee: a more efficient, more productive, more balanced employee. And I believe that a company that wants to be successful should be more than a workplace, but rather a place where people are happy to work” (Antonio Patane).
However, the responsibility for creating this environment will not be of the CHOs alone. It lies on everyone’s shoulders, from top management to beginner employees, to actively participate in creating a happy company. Not everything is about work and salary. It is equally important to create a positive work environment.
Antonio Patane, FSP Global founder, concludes that ”happiness is not the same with motivation, making the employees happy is not only about motivating them to work, happiness is a more general state of mind / spirit.”
ABOUT FSP GLOBAL Group
FSP GLOBAL GROUP is an international group of companies present in many countries, with its headquarters in Cluj-Napoca. FSP Global, the main company in the Group, is a leader in the Business Processing Outsourcing (BPO) sector and operates 24/7, 365 days a year. FSP Global provides exceptional high quality multichannel customer care experience and support through its call centers.
FSP Global offers a wide range of services in BPO and is unique in its domain due to its impressive range of language portfolio, among which: English, German, French, Russian, Arabic, Hungarian, Italian, Romanian, Czech, Spanish, Dutch, Portuguese, Polish, Ucrainian, Kazah, Bulgarian, Albanian, Burmese, Malay, Africaans and other 10 South African languages, Hindi, Urdu and others. It provides services for clients in more than 25 countries from 3 continents all over the world, like: Germany, France, Italy, Switzerland, Netherland, Romania, Ireland, Arabic countries, Czech Republic, Poland, Australia, Malaysia, Myanmar, Kazakhstan, Kuwait, Pakistan, etc.