Trenul care poate urca pe un zgârie-nori
Un nou concept radical, ar putea într-un viitor, destul de apropiat, să permită construirea de gării și stații de metrou verticale în New York și Londra. Trenul va putea urca cu ajutorul unor magneți, iar scaunele se vor balansa ca și într-o roată Ferris.
N.a.: Roata Ferris, cunoscută ca o roată de observație, instalată în marile orașe ale lumii, numită după jr. George Washington Gale Ferris, este o structură care cuprinde o roată verticală care se rotește. Roata include capsule de diferite forme, care transportă pasageri. Aceștia din înălțime contemplează panorama orașului. (ro.wikipedia.org)
Inventatorii noului concept ar elibera spații mari în centrele orașelor, iar pasagerii vor fi dirijați mai eficient.
Cum funcționează?
Când trenul se deplasează aproape de blocul turn face tranziția de la forma sa orizontală și urcă pe fațada verticală. Compartimentele individuale pivotează similar precum capsulele dintr-o roată de observație. Astfel se permite pasagerilor din tren să rămână în poziție verticală și orientațispre clădire.Vagoanele vor fi sprijinite de o structură magnetică, situată deoparte și de alta a trenului. Astfel se elimină necesitatea de șine și permite vagoanele și pasagerilor să se conecteze la turn.
Noul concept ethnic, denumit Hyper Speed Vertical Train Hub, ar putea înlocui actualele stații de metrou și gările CFR stații de tip zgârie-nori. Aceste stații ar putea deservi o metropolă cu peste 20 de milioane de locuitori. Trenul special are scopul de a rezolva provocările inevitabile cu care se vor confrunta marile orașe în 2075 și oferă o soluție pentru generația viitoare de transport persoane.
Proiectul va putea implementat în toate orașele cu peste 10 milioane de locuitori, conectarea la rețeaua de trenuri Hyper va fi foarte simplă. Aceste trenuri vor putea acoperi o distanță medie de 300 mile în 30 de minute.
Stațiile sub formă de turnuri uriașe, ar fi la fel de înalte precum clădirea Empire State (381 metri înălțime). Baza turnului va deveni un parc. Stațiile de tip Zgârie-nori vor avea, deasemenea, facilități de parcare auto, centre comerciale și chiar spații pentru birouri de firme.
Cu toate acestea, punerea în aplicare a acestui proiect ambițios nu este valabil pentru tehnologia actuală.
Dar pentru viitor, spațiilel în marile orașe va fi o mare problemă și specialiștii cred că acest lucru va impulsiona cercetatorii să găsească soluții tehnice, la care nici nu visăm în acest moment.
{gallery}trenvertical{/gallery}
Sursa: dailymail.co.uk, itechfuture.com