Timișeanca Antonia Pup, mesaj dur: ”Ordinul ministrului educației și cercetării nr. 4135/2020 a sfidat dreptul la învățătură garantat de Constituția României”

Președintele Consiliului Național al Elevilor, timișeanca Antonia Pup, continuă lupta pentru egalitatea de șanse a tuturor elevilor în drumul lor în viață. Aceasta susține că ordinul Ministrului Educației și Cercetării, despre care Ziarul Revoluționarul a scris aici, sfidează dreptul la învățătură al tuturor elevilor garantat de Constituția României.

”Deja am stabilit că Ordinul ministrului educației și cercetării nr. 4135/2020 a sfidat dreptul la învățătură garantat de Constituția României și principiul echității, care, conform Legea educației naționale, este unul dintre principiile care fundamentează sistemul de învățământ. Pe lângă principiul echității, acest OMEC mai încalcă un principiu, anume cel al calității, care a fost măcelărit încă din prima zi de când cursurile au fost suspendate.

Am ajuns să pontăm orele online ale profesorilor prin capturi de ecran? Screenshot-urile au ajuns să fie indicatori în procesul de predare-învățare-evaluare, conform secretarului de stat pentru învățământul preuniversitar, Luminița Barcari. Așa vom ajunge să măsurăm eficacitatea sistemului educațional online: prin screenshot-uri. Iar în momentul în care vom vedea rata de promovare la Bacalaureat și Evaluarea Națională vom face niște capturi de ecran conținând emoticoanele: 😭😪😖.

În al doilea rând, în ultima vreme, Ministerul Educației și Cercetării s-a concentrat mai mult pe cantitate, nu calitate în instrumentele și metodele digitale utilizate: zeci de platforme, webinarii, tutoriale, metode și practici. Efortul depus de a realiza aceste resurse este lăudabil, însă este cu adevărat benefic să investim în a crea sute de resurse digitale pe care noi ca sistem nu știm să le utilizăm sau, tot noi, ca sistem, nu avem acces să le utilizăm, în țara unde 300.000 de elevi nu au acces la Internet? Lipsa unor indicații unitare se transformă în haos pentru sistemul educațional, pentru toți actorii implicați în proces, în abuzuri pentru beneficiarii direcți ai educației, care se simt copeșiți de volumul de muncă și lipsa de predictabilitate în noul sistem de educație.

Educația online nu poate fi implementată după ureche, la fel cum nu putem miza doar pe Teleșcoala pentru elevii care urmează să susțină examenele naționale. Teleșcoala constituie o prezentare, ori în procesul de predare-aprofundare-învățare-evaluare, prezentarea poate fi maximum un mijloc, nu poate substitui procesul.

Să fie acesta momentul în care ne dăm seama că educația trebuie să fie un proces în care să fie valorificat principiul calității, nu o goană în orb după un rezultat (note, salarii, rate de promovare, tot ce ține de dimensiunea cantitativă a sistemului), oricare ar fi acela?!”, a scris Pup.

Deja am stabilit că Ordinul ministrului educației și cercetării nr. 4135/2020 a sfidat dreptul la învățătură garantat de…

Publicată de Antonia Pup pe Sâmbătă, 25 aprilie 2020

Tagged:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *