Un neamț a ucis intenționat 150 de oameni nevinovați

Spread the love

Loading

Un avion Airbus, de tip A 320, aparținând companiei Germanwings, filiala low-cost a Lufthansa, s-a prăbușit marți (24 martie 2015) în Alpii francezi, având la bord 150 de persoane — 144 de pasageri și șase membri ai echipajului, majoritatea fiind germani. Printre pasagerii aflați la bordul avionului, care făcea legătura între Barcelona (Spania) și Düsseldorf (Germania), se aflau și doi nou-născuți.

Avionul s-a prăbușit într-o zonă izolată și puțin populată din sudul Franței.

Una dintre cutiile negre a fost  găsită  la câteva ore de la prăbușirea avionului. La locul prăbușirii autoritățile franceze au trimis 10 elicoptere, 300 de soldați și 350 de pompieri. 

Fabricantul aeronautic Airbus, constructorul avionului de tip A320 al companiei Germanwings, care s-a prăbușit marți în Franța, cu 148 de persoane la bord, a anunțat că „evaluează situația”. Reuters informează că avionul implicat în accident era în exploatare de 24 de ani și făcea parte din flota Lutfhansa din 1991, potrivit bazei de date online airfleets.net.

 

Locul părbușirii

{gallery}avionprabusit{/gallery}

 

Copilotul avionului Airbus A320 căzut recent în Alpii francezi, Andreas Lubitz, suspectat că a prăbușit aparatul intenționat, suferise o gravă depresie în urmă cu șase ani și era de atunci sub supraveghere medicală periodică, relevă vineri cotidianul german Bild.

Copilotul a traversat ”un episod depresiv greu” în 2009 și a urmat un tratament psihiatric, susține publicația germană, care a consultat documente ale Autorității germane de supraveghere a transportului aerian (Luftfahrtbundesamt — LBA). Ulterior, Lubitz s-a aflat sub tratament ”medical special și periodic”, adaugă Bild, precizând că aceste informații au fost transmise LBA de către Lufthansa, compania-mamă a Germanwings.

Directorul general al companiei Lufthansa, Carsten Spohr, a declarat că Andreas Lubitz își întrerupsese ”pentru un anumit timp” cursurile de pilotaj începute în anul 2008, fără a oferi alte explicații. Ulterior, pregătirea a fost reluată, iar Andreas Lubitz a început să zboare pe modelui Airbus A320 în anul 2013.

Criminalul, copilotul Andreas Lubitz, a rămas singur în cabina avionului și a refuzat să deschidă ușa. În timp ce comandantul aeronavei încerca să spargă ușa, neamțul cel nebun, Andreas Lubitz, care se afla singur în cockpit,  a prăbușit avionul intenționat. La locul prăbușirii au fost găsite 150 de cadavre, printre care cei șase membri ai echipajului.

Faptul că neamțul a provocat prăbușirea avionului a rezultat după ascultarea înregistrărilor de pe cutia neagră ce stochează discuțiile din cabina de pilotaj. Potrivit procurorului francez Brice Robin, în primele 20 de minute ale înregistrării se aude „un schimb de replici amicale și chiar amuzante” între pilot și copilot. Apoi, comandantul pregătește briefingul de dinaintea aterizării la Dusseldorf, în timp ce copilotul răspunde „laconic”. Ulterior, comandantul îi cere copilotului să preia comanda aparatului și se aude zgomotul unui scaun care este dat înapoi.

După ieșirea din cockpit a comandantului de zbor, „copilotul a rămas singur la comenzi” și, în mod „deliberat”, „a manipulat butoanele care acționează coborârea aparatului”, a declarat procurorul Brice Robin în cadrul unei conferințe de presă. „Copilotul a refuzat să deschidă ușa pentru a-i permite comandantului să revină în cockpit”, chiar dacă acesta bătea în ușă „violent”, a spus el.

Comandantul este auzit de mai multe ori cerând să i se deschidă ușa, dar copilotul nu răspunde, a explicat Brice Robin.

Fosta iubită a pilotului criminal, Andreas LUBITZ,  a declarat poliției germane că acesta a planificat prăbușirea avionului pentru ca numele lui să fie amintit pentru totdeauna.

Maria, fosta lui iubită, o stewardesa de la compania Germanwings, de 26 de ani, a declarat: „Într-o anumită conjuctură, LUBITZ spus amenințător:  „

Andreas LUBITZ  suferea de „Sindromul Burnout severe”, care  este o stare de epuizare emoțională, mentală și fizică și este adesea legată de locurile de muncă cu un nivel ridicat de stres.

Simptomele acestei boli includ alienare și negativitatea față de mediul lor de lucru si față de colegi si este, de asemenea, apariție tendințelor suicidare și manifestări de furie.

Compania Germanwings le-a oferit familiilor victimelor zborului prăbușit în Alpii Francezi până la 50.000 de euro pentru fiecare pasager, sub forma unui ajutor inițial care să le ajute pe rude să își acopere cheltuielile imediate.

Ajutorul de 50.000 de euro, pe care familiile nu vor fi obligate să îl returneze, va fi plătit separat de alte compensații financiare pe care compania aeriană le va plăti, probabil, familiilor celor decedați.

Potrivit unei convenții semnate la Montreal în anul 1999, companiile aeriene trebuie să le plătească rudelor victimelor care au murit în accidente de avion cel puțin 143.000 de euro pentru fiecare persoană decedată. În practică însă, se întâmplă ca suma să fie depășită. Specialiștii în asigurări consultați de AFP au mai declarat că faptul că tânărul copilot a prăbușit intenționat avionul nu ar avea de ce să afecteze chestiunea compensațiilor financiare. Allianz Global Corporate & Specialty este principala companie de asigurare a Germanwings.

Acest accident a schimbat procedura de zbor, interzicerea piloților să fie singuri în cabina de pilotaj. Când un pilot părăsește cabina îi va lua locul un însoțitor de zbor.

Sursa: greatnews.ro, agerpres.ro, dailymail.co.uk